Open House – skuteczny sposób na sprzedaż nieruchomości

W obecnych czasach klienci są wymagający, a konkurencja na rynku, wynikająca z dużej podaży domów i mieszkań powoduje, że mogą oni swobodnie przebierać wśród wielu ofert. To z kolei sprawia, że czas sprzedaży niekiedy znacznie się wydłuża i trudniej uzyskać wysoką cenę. Nie wystarczy tylko zrobić kilka zdjęć telefonem i dodać opis w ogłoszeniu – taka oferta zostanie niemal dosłownie zmiażdżona przez marketing profesjonalnych biur sprzedaży. W jaki sposób zatem przyciągnąć uwagę klientów i przekonać ich do zakupu nieruchomości?

Istnieje wiele sposobów pozwalających zwiększyć atrakcyjność oferty. Home Staging, profesjonalne zdjęcia, wykonane pod odpowiednim kątem i z odpowiednim oświetleniem, analiza cenowa czy strategia promocji to metody, które wspierają sprzedaż. Natomiast kluczowe dla uzyskania pożądanego efektu są techniki prezentacji – zarówno w Internecie, jak i na żywo.

Jednym z bardziej skutecznych rozwiązań jest Open House, czyli dzień otwarty, w czasie którego klienci mogą swobodnie oglądać nieruchomość. Oferta nie jest wcześniej prezentowana na indywidualnych spotkaniach, a wszyscy zainteresowani czekają na wyznaczony termin, co pozwala skumulować jednocześnie kilku potencjalnych nabywców.

Dlatego też strategia Open House wymaga odpowiedniego zaplanowania. Przede wszystkim należy profesjonalnie przygotować i wypromować ofertę, żeby zgromadziła wystarczająco dużo klientów. Konieczny jest trafiony marketing w Internecie, ale również ulotki rozniesione odpowiednio wcześnie w okolicy.

Zainteresowani powinni uzyskać jasną informację o terminie i godzinach swobodnego oglądania nieruchomości. Najlepiej, żeby stan mieszkania czy domu był identyczny z tym, jaki widać na zdjęciach – warto zachować ten sam układ mebli i dodatki.

Miło, jeśli na gości czeka słodki poczęstunek i coś do picia. Skuteczni agenci potrafią nie tylko przygotować odpowiednio nieruchomość, lecz także pozytywnie wpłynąć na klientów pobudzając ich zmysły, na przykład zapach kawy w salonie może wywołać uczucie spokoju, komfortu czy relaksu i tym samym przybliżyć klienta do decyzji o zakupie nieruchomości.

Idea jest taka, żeby potencjalni nabywcy mogli poprzebywać w nieruchomości, rozsiąść się w kuchni czy salonie i sprawdzić, czy dobrze się tam czują. Oczywiście to tylko jedna z technik stosowanych w czasie Open House – jest ich o wiele więcej.

Najważniejsze, żeby stworzyć oglądającym warunki do złożenia oferty nabycia poprzez przygotowanie odpowiednich druków. Jeśli nieruchomość ogląda jednocześnie kilka, a nawet kilkanaście osób potencjalnie zainteresowanych zakupem, wystarczy że ktoś złoży ofertę, a pozostali postępują podobnie. Dlaczego w ten sposób? Ponieważ ludzie najczęściej boją się utraty okazji i – często podświadomie – lubią rywalizację.

Czasami okazuje się, że nieruchomości czekające na nabywcę od wielu miesięcy lub lat, znajdują nowego właściciela w ciągu jednego dnia otwartego.

Jeśli jesteś ciekaw tej metody, skontaktuj się z nami – sprawdzimy, czy to narzędzie nadaje się do sprzedaży Twojej nieruchomości.

Formularz Kontaktowy

Umów się z nami na spotkanie

Administratorem danych osobowych jest Bonus W. Walasik Spółka komandytowa z siedzibą przy al. Bohaterów Warszawy 34/35, 70-340 Szczecin (“Administrator”), z którym można się skontaktować przez adres iod@bonusnieruchomosci.pl.… czytaj więcej